Dát si novoroční předsevzetí, to je vcelku snadná záležitost. Není nic těžkého třeba na tom, říci si, že shodíme nějaká ta nadbytečná kila. Jenže znáte to. Zejména díky Novému roku předcházejícím Vánocům býváme rozmlsaní a představa, že bychom náhle přestali jíst nebo to alespoň omezili… Brrr!
posilování na podložce


A tak nám nezbývá, než k předsevzetí zhubnout přidat ještě dovětek, že toho dosáhneme cvičením. Protože jinak než pohybem či snížením konzumace zhubnutí dosáhnout nelze, všechny ty zázračné prostředky a lektvary jsou vhodné leda tak pro zeštíhlení peněženky.
kliky na jedné ruce


A tak vkročíme do nového roku s přesvědčení, že budeme sportovat. Oblékneme si tepláky nebo trenýrky, tričko a tenisky a vyběhneme z domu… abychom už nejednou i po pár krocích byli na umření. Protože světovým šampionem se ve chvilce nikdo nestane. To chce čas.


Jenže jaký čas? Jak to udělat, abychom se stali pohyblivými, zdatnými a nakonec i atleticky vypadajícími? Jak se nezmrzačit nebo jinak nezničit hned na počátku své sportovní dráhy?


Jak praví https://www.kchch.cz/zacnete-uspesne-cvicit/, je záhodno začít pomaleji. Třeba v podobě rychlejší chůze, půlhodinové procházky parkem. A jakmile se na to následně začneme cítit, můžeme se pokusit dát třeba i do běhu. Pokud nám tedy naše více než hmotná tělesná schránka tímto počínáním nehuntuje klouby a nenavozuje stav hrozící infarktem.


Pomoci může i to, začneme-li si vést sportovní deník, do kterého si budeme zapisovat své výsledky a dosažené pokroky. Což nás zkraje povzbudí, protože zjevné výsledky se hned první den nedostaví. A rozhodně neuškodí se i fotografovat, abychom viděli, jak splaskáváme. Pokud to tedy nešidíme a skutečně splaskáváme. I snímky „před a po“ by nás měly motivovat.


Dále bychom se měli věnovat sportům, které nám činí potěšení. Protože mordovat se a ještě z toho mít špatnou náladu, to jeden dlouho nevydrží.


Sportování je ale třeba prokládat i odpočinkem. To abychom nabrali nové síly pro další, snad ještě heroičtější výkony. Jinak „zvadneme“ a sport, který nám měl pomáhat, nás začne ubíjet.


A cvičení rozhodně nemá být trestem za to, že jsme si v minulosti dopřávali více, než je zdrávo. Je třeba se za takové pohybové aktivity i odměnit, pokud máme upřímný pocit, že si to zasloužíme.


Ovšem takovou odměnou by rozhodně neměl být třeba kilogramový řízek s horou bramborového salátu a deseti pivy.


Sportu zdar
2 (40%)1