Mnoho webových stránek nenavštěvuje tolik návštěvníků, kolik by si jejich správci zasloužili. Pokud je navíc webová stránka prodejní, může to mít za následek úpadek firmy. Je vůbec možné tuto skutečnost změnit i za předpokladu, že se musíte potýkat s omezeným rozpočtem? Ano, možné to skutečně je za pomocí PPC reklamy nebo SEO optimalizace. Pojďme si tedy postupně tyto prostředky představit a říci si něco o jejich kladech, ale i záporech.

Digitální marketing

PPC reklama
PPC reklama je trochu zvláštní druh reklamy, který cílí převážně na internetové vyhledávače. Právě ty totiž pracují s algoritmem, který příliš nepřeje nově vzniklým webovým stránkám. Povětšinou se ve výsledcích vyhledávání objevují odkazy na weby, které již mají nějakou minulost trvání a zároveň se těší vysoké návštěvnosti. Ostatní weby se pak řadí až za nimi. Běžní uživatelé internetu však vybírají z nabídky prvních dvou stran. Tuto skutečnost však dokáže poměrně snadno změnit PPC reklama. Díky ní totiž dokáže internetový vyhledávač umístit odkaz na web na prvních pozicích při vyhledávání.

Programovací jazyk

Zkratka PPC znamená v překladu platba za kliknutí. Co to v praxi znamená? Inzerent nemusí platit za zprostředkování reklamy či za její umístění na internet, ale až za jednotlivé prokliky na danou webovou stránku. Tento druh reklamy má snadno měřitelné výsledky, které je možné zjišťovat hned několik minut od spuštění.

PPC reklama však není určena jen pro tuzemský trh. Pomáhá i firmám, které chtějí expandovat a zamířit na zahraniční trhy, kde je poptávka větší. Pomoci může například PPC reklama USA nebo PPC reklama Anglie.

SEO optimalizace pro vyhledávače
SEO je další prostředek, díky kterému je možné dosáhnout vyšší návštěvnosti webových stránek. Mnoho firem se pro ní však nerozhodne, neboť její efekt je velmi postupný. První výsledky je možné očekávat až za cca 6 měsíců.