Po smrtelné nehodě v New Yorku, která zanechala čtyři mrtvé lidi a více než 60 zraněných, mohou dojíždějící lidé přemýšlet, jak bezpečná je cesta po železnici.
 železniční stanice
Ranní vlak do New Yorku vykolejil  při navigaci v ohybu ve stopách. Nehoda je v současné době předmětem šetření. Vlak se pohyboval v zatáčce rychlostí 132 km / h, kde je rychlostní limit 48 km / h.
 
Navzdory dramatické povaze vlakových nehod, je cestování po železnici ještě příznivě srovnatelné s jinými druhy cest, včetně letounů a automobilů.
 
Do statistik úmrtí na železnici se však musejí připočítávat i sebevraždy skokem pod vlak. Nejsmrtelnější je cestování automobilem po dálnici. Zde jsou počty úmrtí velmi vysoké. Hlavní vliv na to má sčítání lidského faktoru za volantem. Stačí drobná nepozornost, nebo jen špatná chvilka za volantem a stane se neštěstí. U vlaku je toto eliminováno strojvedoucím. Vlaky jsou sesynchronizovány tak, aby nedošlo ke střetnutí dvou vlaků, i když stát se to může.
 
Je však obtížné porovnat bezpečnostní záznamy různých druhů dopravy. Zatímco míra nehodovosti vozidel a vlaků je obvykle uváděna na mílích, tato analýza nefunguje stejně jako u letounů, jelikož většina leteckých nehod se vyskytuje během vzletu a přistání, nikoliv v polovině letu.
 
Existují železniční bezpečnostní inovace, které by mohly pomáhat zabránit vlakové nehodě. Pozitivní řízení vlaku nebo PTC je technologie, která může automaticky zastavit nebo zpomalit vlak před srážkami vlak-vlak, vysokorychlostními vykolejeními nebo upozornit strojvedoucího, že trať je v důsledku oprav nebo údržby mimo provoz.
 zelený vlak
 
Letos je tento systém povinně instalován do všech vlakových souprav, které přepravují cestující nebo určité nebezpečné materiály, podle zákona o bezpečnosti železnic z roku 2008. Další analýzy a statistiky potom ukáží, zda se instalace systému vyplatila.